
Friday, January 07, 2011
time...

Tuesday, December 28, 2010
2011 Happy new year card!

Thursday, December 23, 2010
Saturday, November 27, 2010
PopPorn Microgallery!
Tuesday, November 09, 2010
Ο κλέψας του κλέψαντος! (Περί internetικής δεοντολογίας)
Monday, November 01, 2010
Προεκλογικό trash!

Monday, October 25, 2010
Ύμνος εις την ελευθερίαν του καπνιστού (Σολωμού)

Monday, October 18, 2010
Οι Ντορίτος

Thursday, October 07, 2010
Εκλογές ή γκάλοπ;
Εκλογές ή γκάλοπ;
Μία παράλογη πτυχή των Δημοτικών Εκλογών
του Στέλιου Καλογεράκη
Συχνά έχει κανείς την αίσθηση ότι η πολιτική ζωή στην Ελλάδα διανύει μια αιώνια εφηβεία, αφού στα πολιτικά πράγματα η πολυπόθητη ενηλικίωση δε λέει να έρθει. Σα να διανύουμε συνεχώς πορείες σε ένα φαύλο κύκλο επιστρέφοντας πάντα στο ίδιο σημείο χωρίς να διδασκόμαστε τίποτα από τα λάθη του παρελθόντος.
Οι εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα έπρεπε να έχουν την ίδια βαρύτητα με τις Εθνικές Εκλογές. Οι πιο αναπτυγμένες χώρες του δυτικού κόσμου εφαρμόζουν αποτελεσματικά μοντέλα διακυβέρνησης βασιζόμενα στις ενισχυμένες αρμοδιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έτσι, ελαχιστοποιείται η επαφή του πολίτη με τους απρόσωπους μηχανισμούς της κεντρικής διοίκησης, ταυτόχρονα, ξεμπλοκάρονται οι λειτουργίες της κρατικής μηχανής και αποφεύγεται το, σύνηθες σε εμάς φαινόμενο του υδροκέφαλου κράτους που συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες στα δαιδαλώδη Υπουργεία ενός υπερφορτωμένου αστικού κέντρου.
Γράφω αυτό το κείμενο με αφορμή κάποιο Email που έλαβα πρόσφατα από βουλευτή με σημαντική πορεία, επιτυχημένη θητεία σε υπουργικούς θώκους και πολλούς κοινωνικούς αγώνες στο πλούσιο βιογραφικό του. Στο μήνυμά του, καλεί τους φίλους και συναγωνιστές του να “συστρατευθούν” στις Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές για να δώσουν με την ψήφο τους ένα κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα. Πραγματικά, δεν έχει καμία σημασία σε ποια από τις δύο μεγάλες παρατάξεις ανήκει ο εν λόγω μεγαλοπολιτικός. Το σκεπτικό της συμβολικής ψήφου επιδοκιμασίας ή αποδοκιμασίας του κυβερνητικού έργου το μεταφέρουν και το υποστηρίζουν σθεναρά με τον τρόπο τους όλα τα πολιτικά κόμματα. Η πρότασή τους είναι σαφέστατη, να χρησιμοποιήσουμε την ψήφο μας για να μεταφέρουμε ένα πολιτικό (εγώ θα το έλεγα κομματικό) μήνυμα. Αξίζει άραγε τον κόπο να χρησιμοποιήσουμε “συμβολικά” ένα σημαντικό θεσμό που θα κρίνει την τύχη του τόπου μας για τα επόμενα 4 χρόνια για να μεταδώσουμε ένα υποτιθέμενο “μήνυμα”. Λες και δεν υπάρχει άλλος τρόπος να εκφράσεις την επιδοκιμασία ή αντίθετα, τη δυσαρέσκειά σου, παρά μόνο αξιοποιώντας τη σημαντική ψήφο σου, όχι για να επιλέξεις τους κατάλληλους ανθρώπους (ανεξαρτήτως κόμματος και πολιτικών πεποιθήσεων) που θα δουλέψουν για την ανάπτυξη του δήμου και της περιφέρειάς σου αλλά για να εξυπηρετήσεις κομματικές σκοπιμότητες με αμφίβολα αποτελέσματα.
Το πιο σοφό πράγμα που θα μπορούσαν να κάνουν τα κόμματα σε αυτή την κρίσιμη, ιστορική καμπή είναι να απομακρυνθούν από τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αφήνοντας στην άκρη τα επίσημα “χρίσματα” μήπως επιτέλους, κάποια στιγμή, οι πιο άξιοι, καταρτισμένοι και εργατικοί σχηματίσουν τους αναγκαίους πυρήνες που, θα βοηθήσουν στη λύση των μικρών και μεγάλων προβλημάτων. Στις βουλευτικές εκλογές χορταίνουμε να παρακολουθούμε σοβαροφανείς επαγγελματίες πολιτικούς, επίδοξα φιντάνια από κομματικές νεολαίες και κομματικά στρατευμένους “σωτήρες”. Είναι ανάγκη να τους ανεχόμαστε και στο πεδίο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;
Τελικά άφησε κάποιο δίδαγμα η οικονομική κρίση που παράλληλα αποτέλεσε και οξεία κρίση θεσμών και πολιτικών αξιών; Μήπως ως αμετανόητοι και άξιοι της μοίρας μας κομματικοί οπαδοί είμαστε πάλι έτοιμοι να ανεμίσουμε χρωματιστά σημαιάκια; Μήπως, τελικά τα ίδια τα κόμματα δε σέβονται και δεν τιμούν τους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης αντιμετωπίζοντάς τους σαν γκάλοπ δημοφιλίας και ως χαλαρή προθέρμανση για τις “κανονικές” εκλογές; Μήπως, με το ίδιο παράλογο σκεπτικό, οι εκλεγμένοι δήμαρχοι αντιμετωπίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση ως “δικοί μας” ή ως “αντίπαλοι” χωρίζοντας τους δήμους σε ευνοούμενους και μη και τελικά δημιουργώντας, αντιδημοκρατικά, πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας;
Είναι προτιμότερο να αφήσουμε στην άκρη τα κομματικά κελεύσματα και να επιλέξουμε πρόσωπα και όχι χρώματα. Να τιμήσουμε με την ψήφο μας τους πιο άξιους, χωρίς να επηρεαστούμε από παραταξιακές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Είναι σίγουρο ότι οι εφημερίδες την επόμενη μέρα θα δημοσιοποιήσουν τα συνήθη στατιστικά στοιχεία με τους χρωματιστούς χάρτες. Κάθε δήμος θα έχει το χρώμα του. Τα ανάλογα πολιτικά λογύδρια και κομματικά πανηγυράκια θα συνοδεύσουν το αποτέλεσμα. Η επόμενη μέρα όμως για τους πολίτες σίγουρα δε θα είναι τόσο χαρούμενη και χρωματιστή. Θα είναι μια σκληρή νέα αρχή και σε αυτό το έργο θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν μόνο εργατικοί και άξιοι, δίκαια εκλεγμένοι πρωταγωνιστές.
Tuesday, September 14, 2010
whatever

Friday, September 10, 2010
O Τσόκλης, ο βιασμός και άλλες ηλίθιες ιστορίες.

Wednesday, May 12, 2010
Thursday, March 11, 2010
Φορολογία Εκκλησιών

Thursday, January 21, 2010
Gonna get myself connected



Tuesday, December 29, 2009
Friday, October 16, 2009
Πίσω από τις λέξεις, ο θεός ξέρει ποιος κρύβεται...

Wednesday, October 14, 2009
Πάμε Ζωγράφου!

Monday, October 05, 2009
Saturday, October 03, 2009
Εκλ-oh-yes baby!!!
Friday, October 02, 2009
Προεκλογικός Διαλογισμός

[Δ.Ε.Δ.Δ. (Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας Δημιουργικού Διαλογισμού): cocun.blogspot.com]
Υ.Γ. Θα το έβγαζα και σε άλλες versions με περισσότερες τρομακτικές φιγούρες αλλά ευτυχώς είχα και καλύτερα πράγματα να κάνω...
Wednesday, September 30, 2009
Μπαίνοντας στο μυαλό του ψηφοφόρου
Από τα προεκλογικά μπαλκόνια στα ντιμπέητ. Ξέρω ότι πολλοί αναγνώστες άνω των σαράντα έχουν βιώσει ανάλογο προεκλογικό κλίμα, κάτι που σίγουρα δεν έχουν ζήσει οι νεότερες γενιές των εικοσάρηδων αφού πλέον διανύουμε άλλες εποχές και άλλα (προεκλογικά) ήθη. Και στις μέρες μας γίνονται προεκλογικές συγκεντρώσεις αλλά σίγουρα δεν τους αφορούν όλους όπως παλιότερα, αντίθετα, αφορούν λιγότερους οπαδούς που είναι περισσότερο ενταγμένοι στο εκάστοτε στενό κομματικό πλαίσιο, και φαίνεται σήμερα λείπει εκείνο το συστατικό που έκανε τόσο μαζικές και δυναμικές τις προεκλογικές συγκεντρώσεις στο παρελθόν.
Σίγουρα αυτό που δημιουργούσε αυτό το φορτισμένο κλίμα στο, όχι και τόσο μακρινό, παρελθόν ήταν οι χαρισματικοί ηγέτες ως φορείς ιδεολογιών αλλά πολύ περισσότερο το όραμα που πρέσβευαν οι ιδεολογίες. Αυτό το ουτοπικό όραμα σφυρηλατούσε τη, σχεδόν μεταφυσική, σχέση του πολίτη με τον ηγέτη. Αυτό το όραμα μπορούσε να κινητοποιήσει τις μάζες, να βγάλει τον κόσμο από τα σπίτια να του παρέχει μια, απόλυτη σαν πραγματική θρησκεία, ιδεολογική πληρότητα, τροφοδοτώντας τον, ενίοτε, με πλασματικές υποσχέσεις και ψεύτικες ελπίδες.
Αν από την δυναμική εικόνα της δεκαετίας του '80 μεταφερθούμε στο περιβάλλον των πρόσφατων πολιτικών ντιμπέητ, θα διαπιστώσουμε ότι πάρα πολλά έχουν αλλάξει. Μπορεί να έχουν περάσει ήδη σχεδόν 50 ολόκληρα χρόνια από το πρώτο, περίφημο ντιμπέητ μεταξύ των Νίξον και Κέννεντυ στις Η.Π.Α., αλλά εδώ, οι τηλεαναμετρήσεις των πολιτικών αρχηγών μάλλον δεν έχουν βρει ακόμα το δρόμο τους, αφού μοιάζουν να πελαγοδρομούν σε βαρετούς, παράλληλους μονολόγους και σε αφόρητα κλισέ που δε φαίνεται να οδηγούν σε συμπεράσματα. Και αυτές οι βαρετές και προβλέψιμες στερεότυπες φράσεις όχι μόνο δε μπορούν να εμπνεύσουν, αλλά αδυνατούν ακόμα και να πείσουν. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι προτίμησαν να κάνουν άλλα πράγματα αντί να παρακολουθήσουν τηλεόραση τα δύο βράδια των ντιμπέητ. Και το παράδοξο είναι ότι αυτούς που επέλεξαν να μην το παρακολουθήσουν δε μπορεί κανένας να τους καταλογίσει αδιαφορία ή ανευθυνότητα, επειδή στη συνείδηση του καθενός από εμάς “νομιμοποιείται” πλέον ηθικά η απαξίωση των πολιτικών θεσμών. Ίσως επειδή, η αμαρτωλή πολιτική πραγματικότητα των τελευταίων ετών μας έχει προκαλέσει ένα είδος “ανοσίας”.
Οι ηθικά μεμπτές συμπεριφορές των πολιτικών, η αλαζονεία της εξουσίας, ο εύκολος πλουτισμός των πολιτικών καριέρας, η ελληνική πατέντα των “ενδιάμεσων” και των μιζών, οι συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, και η ιδιόμορφη νομική “ασυλία” των πολιτικών προσώπων δημιούργησαν στο κοινό αίσθημα κάτι περισσότερο από επιφυλακτικότητα.
Και το μέγιστο σημείο πολιτικοκοινωνικού εκφυλισμού ήταν όταν κυριαρχούσα αξία για καθένα από τους φαινομενικά οργισμένους πολίτες ήταν η χρησιμοποίηση κάθε δυνατού μέσου ανόδου ώστε να καταφέρει κάποιος να κάνει αυτά που κατηγορούσε, αποκομίζοντας το μέγιστο δυνατό όφελος με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Και σε αυτό το φαύλο κύκλο που δεν υπήρχε νικητής, ηττημένοι ήταν οι καταρρακωμένοι θεσμοί και η σκουριασμένη, υπερφορτωμένη και δυσλειτουργική δημόσια διοίκηση. Όταν όλα λειτουργούν παράτυπα, ο ουσιαστικός χαμένος είναι ο ίδιος ο πολίτης. Σε αυτό ακριβώς το κομβικό σημείο δημιουργήθηκε και γιγαντώθηκε η απαξίωση και η αδιαφορία. Όταν η πολιτική ταυτίζεται με τη διαπλοκή και τη διαφθορά, τότε τα οράματα και οι ουτοπίες μπαίνουν αναπόφευκτα στην κατάψυξη.
Τη δεκαετία του '90 ήταν πολύ της μόδας η φράση “είμαι πολιτικοποιημένος, όχι κομματικοποιημένος” τώρα πλέον στο 2009, οι περισσότεροι αποποιούνται ακόμα και την “πολιτικοποίηση”. Με την πολιτικοποίηση δεν πληρώνεις τους λογαριασμούς σου, δεν θα λύσεις τα πρακτικά σου καθημερινά προβλήματα. Αν παλιά λέγαμε “ζητείται ελπίς” σήμερα λέμε “ζητείται λύσις”. Τα δύσκολα προβλήματα χρειάζονται απόλυτες λύσεις, και αφού η αναζήτηση του “οράματος” ευτυχώς ή δυστυχώς απέτυχε, αυτό που μας χρειάζεται είναι η απλή λογική. Το όραμα είναι σαν την ποίηση, δίνει τροφή στο συναίσθημα, για να βρεις όμως λύση χρειάζεσαι μαθηματικά 1+1=2.
Όσο για το πάθος των “ροκ” προεκλογικών συγκεντρώσεων του παρελθόντος... μάλλον θα πρέπει να αφήσουμε το ροκ στους ρόκερς, την πολιτική στους πραγματικούς πολιτικούς και την οικονομία στους οικονομολόγους. Τη ρουσφετολογική τακτική, την παραπολιτική, τα βολέματα “ημετέρων”, τις τακτικές “κατόπιν ενεργειών μου...”, τις συμφωνίες κάτω από το τραπέζι και τις πελατειακές σχέσεις ας τα πετάξουμε επιτέλους εκτός πλαισίου, γιατί αυτές οι νοοτροπίες μας έφεραν εδώ και αν δεν εκλείψουν το συντομότερο δυνατόν, δυστυχώς σύντομα δε θα έχουμε πλέον αρκετή απόσταση προς τα κάτω για να διανύσουμε...
Tuesday, September 29, 2009
Καλή σας ημέρα!

Thursday, March 19, 2009
O Λαβύρινθος του Ross Daly σε κίνδυνο.
To Ross Daly τον γνωρίζετε. Είναι ένας από εκείνους τους χαρισματικούς ανθρώπους που, όταν έρθεις σε επαφή με τον ίδιο ή με το μουσικό του έργο, σε συναντά ένα, σχεδόν μεταφυσικό, ψήγμα αισιοδοξίας και μια πίστη ότι υπάρχουν και κάποια ελάχιστα πράγματα που αντιστέκονται σθεναρά απέναντι στην ευτέλεια των καιρών.Ο Λαβύρινθος στο μικρό χωριό Χουδέτσι Ηρακλείου είναι μια μουσική κοινότητα, βασισμένη στα ισχυρά θεμέλια της τέχνης (και της επιμονής) του Ross Daly και αποτελεί όαση και φυτώριο νέων μουσικών. Είναι μια πολύτιμη ιδιωτική πρωτοβουλία που αποτέλεσε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα σημείο αναφοράς στον παγκόσμιο μουσικό χάρτη, και ως ισχυρό σημείο αναφοράς θα έπρεπε να διαφυλάττεται από τους εδώ επίσημους "πολιτιστικούς" μηχανισμούς. Έλαβα κάμποσα μηνύματα τις τελευταίες ημέρες για την σοβαρή κρίση η οποία δυστυχώς έχει επισκεφτεί και το Λαβύρινθο του Ross Daly. Ο Λαβύρινθος, ως μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός οργανισμός, είναι σαφές ότι έχει ανάγκη στήριξης.
Ευελπιστώ ότι ο πολιτισμός δεν θα είναι η πρώτη παράπλευρη απώλεια της διαβόητης οικονομικής κρίσης.
(Και όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή που ένα κάρο χρήματα σκορπίζονται αλόγιστα στις kitsch φιέστες της Eurovision)
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:
http://www.labyrinthmusic.gr
για να ενημερωθείτε πιο αναλυτικά για το Λαβύρινθο καθώς και για την εξέλιξη του θέματος...
Saturday, March 07, 2009
κενός χώρος
Κάθομαι, λοιπόν, και γράφω posts τα οποία προορίζονται για το blog μου. Κάποια από αυτά είναι σχετικά μεγάλα και περιεκτικά. Posts διαφόρων τύπων, αστεία, σοβαρά, χαζά κ.α.
Το παράδοξο είναι ότι τα γράφω και δεν τα ανεβάζω ποτέ. Δε μπαίνω καν στη διαδικασία.... Ώσπου, κάποια στιγμή μπαγιατεύουν, παύουν να είναι επίκαιρα και μένουν να αραχνιάζουν (και να στριμώχνονται με εκατοντάδες GigaBytes άλλων αρχείων) για πάντα στις σκοτεινές γωνιές του σκληρού μου δίσκου.
Tuesday, March 03, 2009
Wednesday, February 18, 2009
Blogme
Εύχομαι να πάνε όλα κατ' ευχήν και να τελειώσει επιτέλους αυτή η πολύμηνη ταλαιπωρία που άδικα έχει υποστεί ο διαχειριστής του Blogme, Αντώνης Τσιπρόπουλος.
Δεν είναι η πρώτη φορά και δυστυχώς υποψιάζομαι ότι δε θα είναι ούτε η τελευταία που κάποιος σύρεται στα δικαστήρια λόγω άγνοιας των αρμοδίων οργάνων. Οι έχοντες μνήμη πιθανότατα θυμουνται και την περίπτωση του εικαστικού Δημήτρη Φωτίου που είχε υποστεί ανάλογη ταλαιπωρία στο παρελθόν.
Για πιο σφαιρική ενημέρωση, σχετικά με την υπόθεση Blogme παραθέτω το link του κατατοπιστικότατου metablogging.gr καθώς και την ανάλυση του Vrypan στο συγκεκριμένο θέμα.
Wednesday, January 28, 2009
Στο θλιμμένο ημίφως του δάσους με τις λεμονόκουπες

Διανύουμε εποχές που η ψευδοποιητικότητα του παρελθόντος μοιάζει τόσο απίστευτα παράταιρη! Πριν από μερικά χρόνια μπορούσες χαλαρά να ψιθυρίσεις με τη συνοδεία κιθάρας σε λα ελάσσονα ένα ψιλοασυνάρτητο ελεύθερο στίχο του στιλ "Το σκονισμένο βλέμμα της, σμίγει στην αιχμή της αβύσσου με ένα σκοτεινό σωρό αποτσίγαρα" και να ακουστεί αίσθαντικά gothic. "Το κενό μας καταπίνει, η πυκνή ομίχλη μας τραβά" bzzz bling bling Game over - insert coin to join...!
Τώρα υποψιάζομαι ότι όλα αυτά είναι μάλλον kitsch για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι παρόμοιοι στίχοι είναι φλύαροι χωρίς να λένε τίποτα (ο ορισμός του kitsch). Ο δεύτερος είναι ότι σήμερα (σχεδόν) κανένας δεν παραμυθιάζεται με τέτοια λεκτικά κολλάζ (ειδικά σε ελάσσονα) γιατί έχει σοβαρότερα πράγματα να κάνει, δάνεια να πληρώσει, σχολές να τελειώσει, παιδιά να σπουδάσει κ.α.
Δηλαδή η ποίηση πέθανε; Όχι, η αληθινή ποίηση είναι highlander, δεν πεθαίνει ποτέ, γιατί κανένας δε μπορεί να της κόψει το κεφάλι. Δεν έχει κεφάλι, έχει ψυχή.
Μάλλον ούτε η ασυναρτησία πεθαίνει εύκολα, αλλά ξεθωριάζει σταδιακά. Η χθεσινή ασυναρτησία φαίνεται θαμπή σήμερα, η σημερινή ασυναρτησία με μαθηματική ακρίβεια θα φαίνεται θαμπή αύριο.
Όχι πολλά χρόνια πριν, υπήρξαν άνθρωποι που έχτισαν καριέρες με τέτοια χαριτωμένα, λεκτικά παζλ εντυπωσιακά μεν, ελαφρώς ρηχά δε. Το αβαθές όμως, για ένα μυστήριο λόγο μυρίζει από χιλιόμετρα.
Στις μέρες μας μάλλον ο ωμός ρεαλισμός πείθει περισσότερο. Το λες όπως είναι και είσαι σίγουρος ότι κανένας δε θα παρακούσει και δε θα καταλάβει άλλο. Αυτή η εμμονή με το ρεαλισμό έχει πλάκα. Ίσως επειδή ακούμε από ένα σωρό ενοχλητικούς τύπους στα ΜΜΕ τόσους περιττούς πλατειασμούς που απαιτούμε από κάθε μορφή τέχνης ή λόγου να είναι περισσότερο ακριβής. Straight to the point.
Ίσως επειδή τον ασυνάρτητο σουρεαλισμό τον έχουν μονοπώλιο οι πολιτικοί μας.
Φώτο: Το πάνω μέρος του μολυβιού μου (κυριολεκτικά, και χωρίς καμία ποιητική διάθεση).
Wednesday, January 21, 2009
Contemporary Gods
(More info)
Και αυτό είναι για μένα η top μουσική είδηση της χρονιάς!








