Δε νομίζω ότι υπάρχουν ιδέες που μπορούν να αποκαλούνται "ρομαντικές". Ο όρος "ρομαντική ιδέα" χρησιμοποιείται από αυτούς που τους αρέσουν τα λόγια αλλά βαριούνται να στρωθούν για να υλοποιήσουν και προσθέτουν αυθαίρετα την βολική παράμετρο του "ναι μεν, αλλά...". Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν "ρομαντικές ιδέες" αλλά καλές ή άσχημες ιδέες. (Η "άσχημη" ιδέα, για εμένα προκύπτει από την ετυμολογία του "α-σχημος", με "α" στερητικό, εκείνου που δεν έχει σχήμα, άρα είναι ασαφές, δεν έχει καμία δομημένη τεκμηρίωση)
Η ιδέα για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη δεν είναι καθόλου καινούρια, αλλά υπάρχει από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Δε μπορεί να αμφισβητηθεί το γεγονός ότι η Κρήτη έχει ένα τρισάθλιο οδικό δίκτυο. Οι μέχρι τώρα βουλευτές και τοπικοί παράγοντες στάθηκαν παντελώς ανίκανοι να κατασκευάσουν ένα κύριο οδικό άξονα της προκοπής, με αποτέλεσμα να διαθέτουμε, μακράν τη χειρότερη κεντρική οδική αρτηρία (αυτό που αποκαλούμε "εθνική οδό") της Ευρώπης. Κάθε μήνα το πληρώνουμε με ένα πολύ βαρύ φόρο αίματος. Και επειδή οι καθημερινές μετακινήσεις μεταξύ των πόλεων είναι αναγκαίες για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κατοίκων του νησιού, μια ομάδα πολιτών, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινόμενος, σκέφτηκε ότι η επαναφορά της ιδέας του σιδηροδρόμου στο προσκήνιο αποτελεί μια ρεαλιστική αναγκαιότητα και όχι μια "ρομαντική ιδέα".
Η ιδέα για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη δεν είναι καθόλου καινούρια, αλλά υπάρχει από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Δε μπορεί να αμφισβητηθεί το γεγονός ότι η Κρήτη έχει ένα τρισάθλιο οδικό δίκτυο. Οι μέχρι τώρα βουλευτές και τοπικοί παράγοντες στάθηκαν παντελώς ανίκανοι να κατασκευάσουν ένα κύριο οδικό άξονα της προκοπής, με αποτέλεσμα να διαθέτουμε, μακράν τη χειρότερη κεντρική οδική αρτηρία (αυτό που αποκαλούμε "εθνική οδό") της Ευρώπης. Κάθε μήνα το πληρώνουμε με ένα πολύ βαρύ φόρο αίματος. Και επειδή οι καθημερινές μετακινήσεις μεταξύ των πόλεων είναι αναγκαίες για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κατοίκων του νησιού, μια ομάδα πολιτών, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινόμενος, σκέφτηκε ότι η επαναφορά της ιδέας του σιδηροδρόμου στο προσκήνιο αποτελεί μια ρεαλιστική αναγκαιότητα και όχι μια "ρομαντική ιδέα".
Μέχρι τώρα, η ανταπόκριση ήταν θετικότατη. Προσωπικά χαίρομαι που μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχω σε μια τέτοια κίνηση. Τα μέτωπα δημιουργικής συζήτησης γίνονται περισσότερα, και ελπίζουμε, προσπαθώντας να μη μένουμε μόνο με την ελπίδα...
Στο blog cretanrail.wordpress.com υπάρχει ο βασικός σκελετός της ιδέας, έτσι όπως κατατέθηκε στις τοπικές αρχές. Βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη προσπάθειες εκπόνησης συγκεκριμένης μελέτης που ελπίζω να μη μπλοκάρουν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν πρόκειται απλά για μια "ρομαντική ιδέα" αλλά για μία πάρα πολύ καλή ιδέα...
Στο blog cretanrail.wordpress.com υπάρχει ο βασικός σκελετός της ιδέας, έτσι όπως κατατέθηκε στις τοπικές αρχές. Βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη προσπάθειες εκπόνησης συγκεκριμένης μελέτης που ελπίζω να μη μπλοκάρουν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν πρόκειται απλά για μια "ρομαντική ιδέα" αλλά για μία πάρα πολύ καλή ιδέα...
10 comments:
Ο ΠΑΤΑΚΟΣ ΜΟΝΟ (ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΚΡΗΤΙΚΟΣ)ΕΙΧΕ ΦΤΙΑΞΕΙ ΠΡΙΝ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΟΔΡΟΜΟΣ. ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΗΔΙΕΣ ΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΝ ΣΥΓΧΡΟΜΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΔΡΟΜΟ ΣΤΟ ΠΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
Ειδικός δεν είμαι για ...σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά το οδικό είναι της απελπισίας. Πέρσι ήλθα κάτω για 3 βδομάδες και το ΙΧ μου δεινοπάθησε.
lefobserver, και οι Γερμανοί έφτιαξαν δρόμους επί κατοχής και ο Πατάκός, και πολλοί άλλοι, ο καθένας για τους δικούς σκοτεινούς ή λιγότερο σκοτεινούς σκοπούς. Μείναμε σε εκείνους τους "δρόμους". Σοβαρό, λειτουργικό οδικό δίκτυο δε σχεδίασε κανένας. Κανένας δεν είπε ότι δεν πρέπει να σχεδιάσουν δρόμους. Αντίθετα είναι απολύτως αναγκαίο. Δεν ξέρω αν έχεις ζήσει στην Κρήτη, και αν έχεις γνώση του προβλήματος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς δεν είναι "αηδίες", ειδικά όταν μπορέι να αποσυμφορήσει μια απόλυτα δυσλειτουργική κατάσταση.
phlou...flis, μαύρο χάλι, τι να πούμε κι εμείς που το τρώμε στη μάπα καθημερινά!
τώρα το Πάσχα έμεινα στο πουθενά (στον δρόμο προς το χωριό μέσα στις ελιές) από λάστιχο στα μαύρα σκοτάδια... αυτό γιατί έπεσα σε λακκούβα που κυριολεκτικά κομμάτιασε την ρόδα μου... μακάρι η ιδέα αυτή να υλοποιηθεί παιδιά είναι καταπληκτική!!
Φίλε lebofserver, κανείς μας δεν είπε ότι ο σιδηρόδρομος θα αντικαταστήσει τους αυτοκινητόδρομους. (Αν πεις σε γερμανό τουρίστα για αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη, θα σε ρωτήσει, που είναι;)
Απλά, ο σιδηρόδρομος θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του ΒΟΑΚ, θα μειώσει τα ατυχήματα σε αυτόν, όπως επίσης θα μειώσει και τα κεφάλαια που δίνονται κάθε χρόνο για τη συντήρησή του.
Trilian, χαίρομαι που σου αρέσει η ιδέα. Αχ αυτές οι λακκούβες... πολλοί την έχουν πατήσει.
Γαβριήλ, no comments, συμφωνώ σε όλα.
Frank, Μπορεί να απέσυρες οικειοθελώς το comment σου, αλλά δε φαντάζεσαι πόσο πολύ δίκιο έχεις! Κάποιες φορές απορώ γιατί προσπαθούμε να διασώσουμε αυτό το απέραντο μπου...έλο. Αυτό το άντρο του "δήθεν" και της ξεφτίλας. Ίσως η καλύτερη λύση θα ήταν να μετακομίσουμε κάπου αλλού.
Το απεσυρα γιατι και εγω ο ιδιος διαβαζοντας το ξανα εκνευριστηκα με εμενα...!
Τι ορεξη να εχω να μιλησω για τραινα οταν ζω σε μια πολη (Ηρακλειο) που δεν μπορω να πιω ουτε νερο απο τη βρυση και η αποχετευση βασιζετεαι ακομα στη διαθεση του εκαστοτε βυτιοφορου? Το 2008?
Να μιλησουμε για τα τραινα...Τα τραινα που φυγανε!
Post a Comment